fredag 29 oktober 2010

Talar man om trollen....

Alla ser fram emot helgen och gör upp helgplaner, här ser varenda dag likadan ut oavsett om det är vardag eller inte. Eftersom jag fortfarande äter mina morfintabletter så blir det inte något glas vin den här helgen heller. Det finns en hel del saker som man tar för givet när man är frisk men när man är sjuk märker man hur mycket dessa saker egentligen betyder för en. Exempelvis bara det att gå upp ur sängen när man själv vill. Kunna plocka upp saker från golvet utan att behöva leta efter "plockaren" i hela lägenheten.  Hoppa in i bilen och ta en tur. Duscha när man vill och FÄRGA HÅRET, klippa tånaglarna och raka benen, Nå saker i köksskåpen, Ha på sig vilka kläder man vill osv (korsetten är ivägen). Sedan när  man bara går hemma och skrotar upptäcker man faktiskt hur mycket jobbet betyder för en oxå. Jag trivs väldigt bra med jobbet och saknar verkligen tempot, arbetskamraterna och "problemlösningen". Sedan finns det ju vissa saker som kunde vara roligare där oxå men det positiva överväger helt klart nackdelarna.

Sedan finns det ju andra saker som jag naturligtvis saknar. Naturligtvis ridningen, Sandrev och kamratskapen i stallet. Kunna åka och hälsa på mina föräldrar men jag saknar även plugget, SPINNINGEN och kunna gå ut på långpromenader. Leta svamp i skogen och även om jag inte är en partymänniska så skulle jag verkligen tycka det skulle vara skoj att gå på krogen och ta en öl el två....

Idag var jag på Torekällberget och käkade lunch med några arbetskamrater, E från UK var i Stälje för första gången, annars hade vi aldrig varit på ett så "fancy" ställe och käkat lunch. Det var lite kul att de personer som mina arbetskamrater och jag pratade om på gårdagens lunch faktiskt oxå käkade lunch på "berget" - så nu vet ni vad de sysslade med idag ;)

Det var en härlig dag idag och vi hade fönsterbord på Berget så man såg "hur långt som helst", t o m Tom Tits "berömda" luftballong var uppe och flög. Hade tänkt att ta en promenad på eftermiddagen men lyckades somna när jag kom hem och vaknade inte förrän det ringde på dörren vid kl 17.15 så det bidde ingen promenad idag. Däremot kom en kollega och hämtade mig i sin bil när vi skulle till Berget och det var första gången jag satt i en riktig bil och det gick över förväntan *jippie*. I helgen kommer min svägerska och min ena brorson på besök och då blir det kanske oxå en biltur :)

Grannen flyttade till Bergviks servicehem idag så from imorgon kommer jag inte att få morgontidningen längre :(

Förresten så var det ytterligare en ny person från hemtjänsten här idag. Jag börjar förstå att pensionärerna tycker det är jobbigt att det kommer nya personer hela tiden. Själv har jag haft olika personer hos mig varenda gång jag duschat nu och det tycker jag är lite jobbigt. Det är väl ok om det är olika personer här övriga dagar när det i stort sett bara är korsetten å katterna jag behöver hjälp med (å städn + tvätt) men duschningen är det jobbigt att behöva visa sig naken för olika människor hela tiden.

Har beställt vinterkängor från Stadiums nätbutik, när de kom var de lite för små så min snälla granne M åkte och in och bytte storlek på Stadium idag (det var hon som ringde på dörren och väckte mig) och den nya storleken passar perfekt - nu är jag rustad för snö och halka igen :)

1 kommentar:

  1. Haha... ja då var du den enda som såg dem för på jobbet var de inte... :)

    SvaraRadera