måndag 4 oktober 2010

Korsetten

 

Korsetten var sagd att anlända på tisdagen men redan på måndag em dök den upp och skulle naturligtvis på, på en gång. Korsetten är av typen översträckningsortos och har tre-punkts fäste, den ser ut ung som nedanstående korsett och har ett bälte som går bakom ryggen och som knäpps fast i sidan. Bilden kommer från http://www.campscandinavia.se/

Korsetten ska alltid vara på så snart jag lämnar sängen, dock får jag sova utan den vilket känns som en lättnad, eftersom dem skaver både här å där - mina blåsor på höfterna är inte att leka med kan jag säga!

 Det nya beskedet är att jag ska ha korsetten på i 12 veckor och inte som tidigare sagts i 6 veckor.

Iaf korsetten skulle på och ända sättet att göra det är att ligga ner i sängen, trycka ner överdel av korsetten över magen/buken/brösten och sedan ta rygg-gördeln och sakta föra in den bakom ryggen så långt att det går att "fiska upp den" på andra sidan och sedan spänna fast spännet i sidan. När man då ligger på rygg med sprickor i ryggen är det inihvete svårt att skjuta rygg så man får in gördeln under sig, detta + det faktum att sjukhuset redan "jäklats" så mycket med mig under dagen gjorde att det var helt omöjligt att göra denna manöver och vi fick helt enkelt avbryta och försöka en annan dag istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar