tisdag 19 oktober 2010

Pappersarbete

Idag var Hemtjänsten här och städade för första gången, har en lite kluven känsla inför detta för även om det känns otroligt lyxigt att kunna ligga på sängen och läsa en bok samtidigt som någon springer omkring i lägenheten och dammsuger och torkar golvet, så känns det samtidigt både lite konstigt och obekvämt att inte göra de här sysslorna själv. Jag valde bort att få dammtorkat eftersom de flesta hyllor är i den höjden att jag inte behöver böja mig ner för att torka av dem och då kan jag lika gärna gör det själv när jag har en "bra dag". Dock det som var absolut viktigast för mig var att få badrummet städat. Med två kattlådor blir det en hel del beläggning från dammet som kommer från kattsanden och det värsta jag vet är ett badrum m denna beläggning å en skitig toa, men nu är det rent å fräscht och det känns så skönt att veta att jag får duscha i ett fräscht badkar i morgon bitti :D

Annars har det varit en lugn dag idag, har mest legat och läst en av böckerna jag fick från S - "Sushi för nybörjare" å har kommit ung halvvägs i boken nu. Brukar inte läsa så mycket "chic-lit" litteratur utan mest hålla mig till deckare och kriminalromaner men det är en skön avkoppling att läsa något annat ibland. En fördel med den här påtvingade ledigheten är att jag har möjlighet att upptäcka en mängd nya författare ;)

Har även tagit itu med det otroligt tråkiga jobbet att sortera alla kvitton som kommit in för mediciner, sjukhusvistelse, röntgenbesök, rehabvistelse etc och gjort en första skadeanmälan hos försäkringsbolaget, det bidde en hel del pengar som jag lagt ut redan måste jag säga och mer lär det bli innan detta är över...
Btw, så medan jag ändå pratar om försäkringar så ger jag rådet att du ser över dina egna - en bra olycksfallsförsäkring kan inte underskattas. När olyckan väl är framme är det otroligt skönt att veta att man får tillbaka för sina utlägg (å troligen för sveda och värk oxå).

 När jag ändå höll på med "tråkigt" datajobb passade jag på att titta till PPM-fonderna och göra några byten.

Dagens visdomsord: Skjut inte upp till i morgon det du kan göra idag. Så jäkla kul var det inte när jag insåg att jag hade 2dgrs disk stående i diskhon när jag ramlade av och att ngn annan var tvungen att diska den efter mig....

Avslutar med några visdomsord från Rikard Wolff och låten "Solkräm"
Oroa dig inte för framtiden, eller oroa dig. Men kom ihåg att oro är ungefär
lika effektivt som att lösa en räkneekvation med att tugga tuggummi.


De verkliga bekymren i livet kommer troligen vara sådana du aldrig ens brytt
din oroliga hjärna med, såna som slår ner som en blixt klockan fyra en seg
tisdag....



http://www.rikardwolff.se/sol.shtml

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar