lördag 23 oktober 2010

Fredagsbestyr

Då har man haft Hemtjänst i en hel vecka och man har börjat lära sig rutinerna nu, även katterna har fattat dem och Loke vet att det är Hemtjänsten man ska "klaga hos" om maten inte serveras tillräckligt snabbt ;)
Skygga Lemon har oxå börjat fatta det här med att människor inte behöver vara skrämmande utan nu kommer han fram lagom till att Hemtjänsten fyller på kattmatsskålarna. Tänk att det tagit 8år(!) för honom att fatta att människor inte är farliga...

Igår var det duschdags igen och det var en ny person igen, jag har haft olika personer varje gång jag duschat och allihopa gör det på lite olika sätt. Måste säga att jag uppskattat person 1 samt person 4 bäst eftersom de två utgått från att jag talar om vad jag behöver hjälp med medan person 3 inte brydde sig om att fråga utan utgick ifrån att jag inte kan göra något alls själv, vilket är lite svårt för mig som försöker vara så självständig som möjligt att klara av. Person 2 har väl varit ett mellanting mellan dessa två olika sidor. Ska bli intressant att se vem som kommer på måndag.

Samhall var här och monterade ett stag på sängen så att det blir lättare för mig att både lägga mig ner och komma upp själv och det kommer att underlätta enormt! Visst har jag kommit upp ur sängen själv tidigare oxå men det har tagit mycket kraft och speciellt på morgnarna har jag varit helt slut efteråt. (bild kommer senare)



Igår föll även första snön här i Stälje och det blev snorhalt ute, man får väl försöka se det positiva i tillvaron och jag slipper ju oroa mig för vinterdäckens vara el icke-vara, 1a halkan och jag slipper ju även skrapa rutorna på bilen för en lång tid framöver. Framemot eftermiddagen hade det tinat upp så pass mycket att jag vågade mig ut på en promenad m rullatorn så jag iväg till ICA och handlade. Fick hjälp av den jättetrevliga kassörskan att packa papperskassen och hon ställde även ner den på rullatorn åt mig. Eftersom jag var rädd att halka så spände jag mig ganska så mycket när jag gick hemåt så jag fick väldigt ont dels i vänster benet men även i ryggen när jag kommit hem så efter att ha packat upp alla varorna fick jag ta en tablett och gå och vila någon timme.

På kvällskvisten kom C och hennes dotter förbi, de hade handlat på Grekiska kolgrillen och jag åt så att magen stod i fyra hörn men jag hade ung halva matlådan kvar iaf. Aptiten lyser fortfarande med sin frånvaro men det smakade otroligt gott och det var det viktigaste. Efter middagen hjälpte de mig att hämta upp vinterkläderna från källarförrådet och sedan spelade vi BUZZ till kl 22.30, sedan var jag helt slut och stöp i sängen efter en väldigt trevlig och lyckad kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar