lördag 2 oktober 2010

Underbara ryttarkamrater

Vad var det då som hände efter att jag åkte av pållen?
K och ridlärare A rusade fram till mig och hörde sig för hur jag mådde, hur det kändes och att jag skulle ligga kvar ett tag utan att försöka resa mig. Någon kom springande med en filt som jag fick över mig medan Agge tog hand om Sandrev.

Efter mitt misslyckade resningsförsök så sprang någon in och ringde ambulansen och jag hade hela tiden flera personer omkring mig som försökte lugna och stötta mig. När ambulanspersonalen kom och skull lägga mig på ryggbrädan och skulle vända mig fick de första ta hjälp av ridtjejerna men jag hade helt enkelt för ont och skrek så högt när de försökte flytta mig så de fick avbryta försöket och ringa brandkåren för att få hjälp att vända mig istället.

När jag kommit upp på brädan och blivit faststpänd bestämde sig K för att följa mig med mig in till sjukhuset medan Agge tog m Sandrev till hemstallet innan hon oxå kom till sjukhuset.

K var med mig hela tiden på sjukhuset från dess att jag kom in strax efter kl 12 till vid 17 via undersökningar, röntgen och slutligen upp tills jag fick en plats på avdeln 19 - ortopedi/gyn på Stälje sjukhus. Agge dök ockå upp någon gång på em fram till att jag kom upp på avdelningen.

L kom upp efter kl 18 och hade då hunnit vara hemma och plocka ihop en necessär m tandkräm, tandborste, hårsnodd mm mm allt som man själv inte tänker på att man behöver. Själv var jag mest orolig för att jag inte hunnit diska på morgonen å nu skulle kattvakten behöva komma in i en odiskad lägenhet.....

Jag måste säga att alla har varit helt underbara mot mig, jag hade ingen aning om att jag hade så många vänner och som ställer upp i alla lägen och jag är så tacksam mot dem alla!

Egentligen känner jag inte L o K eftersom vi bara varit med på två ridkurser tillsammans tidigare men ändå ställer de upp till 100% och utan att tveka och jag är så tacksam mot dem :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar