torsdag 21 oktober 2010

Tuff natt / tuff dag

Vaknade kl 03 i morse av att jag hade ont i ryggen, riktigt ont i ryggen. Tog både två alvedon samt en oxinorm innan värken slutligen lade sig men det var iaf helt omöjligt att somna om. Kl 06 gav jag upp, tände lampan och började läsa en bok istället och kl 07.30 kom Hemtjänsten och hjälpte mig upp ur sängen.

Idag var det tvättdag för första gången och hon från Hemtjänsten var väldigt stressad, även om jag har rätt till 2h tvätt varannan vecka så har hon andra "klienter" att hinna med oxå och eftersom hon inte sett våra maskiner tidigare så var jag först tvungen att följa med henne ner och visa hur de fungerade och sedan vid kl 10 var jag tvungen att gå ner igen för då hade tvätten inte torkat under min tvättid, så jag fick "bomma" lite på nästa persons tvättid - tur att det var grannen å de vet hur jag har det så det var inga problem att ha den kvar i torktumlarn ytterligare en halvtimme. Iaf när hon från Hemtjänsten kom tillbaka vid 10.30 så var hon så stressad så jag sa åt henne att lämna tvättsäcken på sängen så kunde jag packa in i skåpen/lådorna vilket gjorde att jag blev helt slut och fick lägga mig på sängen och vila 2h efteråt.

Framemot kl 14 började jag känna mig som en "människa" igen och bestämde mig för att ta mig en liten promenad med rullatorn i det härliga vädret och knallade därför iväg till närmaste Coop butik som ligger hela 600m hemifrån. Viss skillnad mot mina 8-9 kilometers promenader jag brukade ta innan.. Iaf jag passade även på att göra min första "shoppingtur" samtidigt som min promenad, det är nämligen ínte så kul att be vicevärden köpa tamponger åt en el vad säger ni? Jag tog en kundkorg som jag ställde på rullatorns "sittbräda" och började därefter sicksacka mig genom butiken, första utmaningen kom i mejeridisken där jag skulle köpa smör och det märke jag skulle ha var längst ned i mejeridisken så jag var tvungen att ropa på en annan kund som kunde ge mig paketet. Han tittade lite frågande på mig men sa inget mer när han såg rullatorn. Sedan hade jag samma problem när jag skulle ha en papperspåse i kassan så jag var tvungen att be en annan kund ge mig en sådan. Kassörskan frågade: Ont i ryggen? Nej, svarade jag - frakturer i ryggen!

Väl hemma var jag så trött/sliten och hade så ont så jag var tvungen att ta två alvedon och sedan gå och lägga mig och det är först nu efter kl 18 som jag kommit upp igen, tror t o m att jag somnade en stund. Nu ska jag käka ngt lätt och sedan blir det ryggläge i sängen igen tills det är dags att släcka lampan för i natt.
Hoppas att morgondagen blir bättre.

Btw, har hittat den perfekta inledande raggningsrepliken: Hej, ursäkta - kan du möjligtvis ge mig XXX, jag kan inte böja mig ner....
Nu ska man bara hitta "rätt" person att säga den till oxå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar