lördag 16 oktober 2010

Tiden flyger

16 oktober och jag kom precis på att jag missat att anmäla mig till vårens högskolekurser. Det finns väl en mening med allt och eftersom jag hoppat av kurserna jag läser nu i höst pga skadan så har jag inte haft en tanke på att plugga i vår heller. Men när jag tänker efter så är jag inte så ledsen över att ha missat anmälningsdatumet, på något sätt känns det som om jag fått en andra chans i livet efter den här skadan och det finns mer i livet än jobb, plugg å hästar. Känns lite konstigt att erkänna det eftersom pluggeriet tagit en så stor del av mitt liv sedan 2003/2004. Jag började med att läsa upp matte betygen i A, B och C matten och sedan läste jag lite fristående kurser fram till 2006 då jag började på ekonomprogrammet. Förra hösten skrev jag min c-uppsats samtidigt som jag jobbade heltid och började plugga heltid på systemvetarprogrammet och nu när jag tänker tillbaka undrar jag hur f*n hann jag med!!!??

I vår kommer jag att koncentrera mig på rehabiliteringsträning och på att må bra och hitta glädjen i allt. Efter lite självransakan har jag kommit fram till att jag fått försaka mycket pga plugget å bland annat har umgänget med mina kompisar blivit lidande och det är något som jag vill ta tag i framöver! Har fått besök av både S m familj idag och av C och hade otroligt trevligt, har inte ens behövt ta mina eftermiddagspiller idag.

S hade med sig en rejäl bokhög bland annat min favoritbok bland alla men denna gång på svenska (den enda bok jag själv frivilligt läst på engelska eftersom jag inte hittat den på svenska) - Donna Tartt - Den hemliga historien samt bjöd på tacos som smakade så gott att under den här lunchen åt jag mer än jag fått ner totalt under dessa hela två veckor tidigare.  C hade med sig en jättefin blomma samt mina DVD filmer som hon lånat tidigare så i morgon blir det DVD-maraton i sovrummet :D

Idag är det två veckor sedan olyckan hände och jag kan inte förstå att tiden går så fort!!! För två veckor sedan låg jag på sjukhus m enorma smärtor, förra helgen var jag på rehab center och lärde mig ta mig ur sängen och gå med gåbord och idag är jag hemma och går med kryckor! Helt fantastiskt om jag får säga det själv!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar