måndag 25 oktober 2010

Lugn helg

Helgen passerade obemärkt förbi, hade väldigt ont i vänsterbenet efter fredagens shoppingtur med rullatorn så jag stannade inne hela lördagen och vilade. Kikade på DVD filmer och läste böcker. Fick låna hela Twilight sagan av en kompis som jag började läsa men jag har inte riktigt fastnat för böckerna. Vet inte om det beror på att jag har dem på engelska eller om de helt enkelt inte "griper tag" i mig. Jag har läst halva första boken nu men har fortfarande inte fått någon "feeling" så jag kommer nog inte att fortsätta läsa resten av serien, men kommer nog att kika på filmerna när de dyker upp på filmkanalerna framöver.

Bakade en banankaka av överblivna bananer under lördagen som smakade jättebra, bjöd bland annat kattvakten på en bit, men sedan var det dåligt med besökare :(
Frös in det som blev kvar så att jag kan bjuda på vid senare tillfälle.

Under söndagen mådde benet mycket bättre och det blev en liten promenad bort till Ica för att köpa kattmat bland annat. Var helt slut när jag kom hem och kraschade på sängen. Har visst dragit på mig en liten förkylning också och är livrädd för att nysa och hosta. Kraften på nysningar å hostningar är ju lite svåra att kontrollera och det känns en hel del i ryggen när jag får en nysattack. Har börjat äta ecinacea och hoppas att den ska gå över fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar