fredag 15 oktober 2010

Besök av hemtjänsten

Då har Hemtjänsten varit här för första gången och jag måste säga att även om jag hade lite farhågor innan å tyckte det var både lite obekvämt och pinsamt att någon skulle se mig naken sånär som på korsetten och hjälpa till med både dusch och torkning så gick det väldigt bra och det var en jäkla tur att hemtjänsten kom just idag! Lilla klumpiga Loke lyckades med konststycket att under natten först ha ner min vattenflaska i golvet så jag inte kunde ta mina värktabletter innan jag steg upp + att han nästa gång när han gick omkring på sängbordet även lyckades ha ner min "livlina" fickspegeln på golvet och utan den finns inte en chans i h-vete att jag får på mig korsetten själv.

Det var en ung invandrarkille från Hemtjänsten som dök upp och det första han fick göra var att ge mig vattenflaskan så jag kunde ta mina oxycontin + alvedon och sedan fick han hjälpa mig på med duschkorsetten som trilskades samt komma upp ur sängen. Morgnarna är alltid värst eftersom man stelnat till under natten och för att värktabletterna inte hunnit verka än óch dírekt när jag kommer upp så går jag som en 90årig kärring, dock efter några minuter så kan jag gå nästan "normalt" med kryckorna.

Tyckte först att det var lite småjobbigt och pinsamt att ha honom där men sedan intalade jag mig att det var hans jobb och att min kropp egentligen är ett objekt för honom och inte en "person" om ni förstår vad jag menar och då gick det genast bättre. Han var även väldigt diskret och skötte sig väldigt bra. Det jag fick hjälp med denna morgon var att komma upp ur sängen, duschning, torkning, ny korsettpåtagning, städning av kattlådorna och ge katterna mat. Sedan hade ju Loke lyckats att någon gång under natten även ha ner blombuketten jag fick av Gunilla igår så det var fullt med vatten i vardagsrummet men som tur var hade vasen hållt så killen fick även skura golvet åt mig. Även blommorna var fortfarande fina så nu står de på sin plats på bänken igen.

Sune kom upp med en 20tum TV m inbyggd DVD som jag får låna så länge så jag kan ligga i sängen å kika på DVD - vilket är kanon! Min gamla 20tum:are är nog runt 20år nu och sjunger på sista version då den har börjat "tjula" när man kikat ett tag på den så det känns bra att få en bättre TV till sovrummet så länge.

Jag har inte tänkt på det tidigare eftersom jag inte brukar läsa så mycket i sängen så mycket förut, men jag har inte haft någon sänglampa över sängen och med bordslampan och taklampan blir det inte tillräckligt med ljus för sängläsning så nu har jag beställt en vägglampa att sätta över sängen.

Har lite dåligt samvete gentemot Agge att jag inte kan hjälpa henne m Sandrev längre, jag vet att hon inte hinner med både honom å Hermie och hon behöver draghjälpen av Sandrev när hon rider ut m Hermie. Jag vet att jag inte borde ha det, för det är ju lixom inte så att jag har valt att få denna skada men ändå känns det lite som om jag svikit henne. Jag hoppas att hon får tag på en ordentlig, pålitlig medryttare snart som kan stödja henne framöver. Själv räknar jag inte med att vara tillbaka i sadeln förrän framemot maj kanske. Korsetten ska ju sitta på till januari och sedan behöver jag rehabträning efter det innan jag kan börja rida igen.

I morgon är det två veckor sedan olyckan hände å jag börjar nästan klättra på väggarna redan nu fastän jag vet det bästa för mig är att ta det lugnt och låta detta ta den tid det tar. Måste försöka hitta något som jag klarar m korsetten på för man kan inte läsa hur många böcker el se hur många filmer som helst...

Sedan så saknar jag jobbet oxå, å mina arbetskamrater. Fick dock glatt besked idag att cheferna kommer att komma å hälsa på mig nästa vecka och det ser jag fram emot :D

Dagens klumpigaste: Loke helt klart
Dagens höjdpunkt: TVn m inbyggd DVD, invigde den genom att kika på "the break-up" m Jennifer Aniston inte lika bra som jag trodde den skulle vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar