fredag 15 oktober 2010

"Positiv bi-effekt"

Vaknade 03 på morgonen med världens ryggvärk igen, inte lika illa som mardrömmen när någon stack kniven i mig men nästan, dock får man väl säga att det var ett framsteg eftersom jag brukar vakna runt 01 första gången så det går åt rätt håll iaf. Tog en tablett och försökte slappna av och somna om igen, men en sak som är klar är att det är helt underbart att få ligga i min egen säng med mina underbara gokillar! Loke låg bredvid mig hela natten med en tass på min arm och ibland kom han upp och strök tassen mot min kind när han märkte att jag var vaken. Vilken gjorde mig än mer vaken eftersom hans klor var så långa och vassa *aj,aj,aj*

Vid 07 hade jag legat vaken runt 1½ timme å tyckte det var dags att stiga upp. Med hjälp av en fickspegel lyckades jag få korsetten på plats inom en rimlig tid och tog mig själv upp ur sängen och vid 08.30 hade jag avslutat frukosten. ÅÅåh vad gott det var att få äta precis det JAG ville ha till frukost. Ska inte klaga på Furuhöjdens frukost men deras bröd var inget vidare - torrt å tråkigt, men däremot hade de även fruktsallad till frukost som jag brukade äta.

Vid 08.30 kom underbara kattvakten Gunilla in och hjälpte till att göra ren kattlådorna, mata skrällena och diska och tog även upp "beställning" på vissa saker jag glömt beställa av Sune dagen innan. Sune bidrog med både lunch och middag och jag behövde knappt göra ett handtag igår vilket var helt underbart. Vilka underbara grannar jag har!!!

Arbetsterapeuten kom förbi på eftermiddagen och lämnade en rullator som visade sig vara lite för liten så jag kommer att få en ny nästa vecka. Jag har även fått ett handikappanpassat badrum då hon monterade armstöd på toaletten så jag har lättare att både sätta mig ner och komma upp och även en badkarsbräda som jag ska använda när jag duschar. Arbetsterapeuten ska även försöka få tag på ett handtag som vi ska fästa vid sängen som jag kan använda när jag ska ta mig ur den eftersom det är svårt att hitta bra stöd när jag ska ta mig upp.




















Hemtjänsten kom förbi och hämtade nycklarna till lägenheten och vi kom överens om att de kommer att börja komma from i morgon bitti (fredag). Känns lite konstigt att behöva hjälp av Hemtjänsten i så unga år, är det typ inte 35 år för tidigt? Dock känns det otroligt skönt att den möjligheten finns och att man verkligen kan få den hjälp man behöver. Även om jag efter mycket möda å stort besvär lyckas få på mig korsetten och komma upp på morgonen så måste jag alltid göra momentet två ggr och då är det en trygghet att någon är här när värktabletterna inte börjat att hjälpa och man är stel i kroppen efter en natt i sängen så att de faktiskt kan hjälpa mig komma upp.

Bombukett från kattvakten Gunilla

Dagens oumbärliga ting: Fickspegel!

Dagens bedrift: Lyckades klippa klona på bägge katterna alldeles själv utan att kunna böja ryggen...

"Positiv" bieffekt: Har gått ner 3kg på en och en halv vecka - mer än vad vissa deltagare i svenska biggest loosers klarar av, jag kan dock inte rekommendera den här bantningsmetoden till någon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar