måndag 11 oktober 2010

Tillfälligt avbrott

Vad menar jag då med "tillfälligt avbrott"? Well, först och främst har jag ett brott på två av mina ryggkotor, som tur är, så är dessa tillfälliga och kommer att läkas helt bara jag gör som doktorn säger - hmmm, tror ni att det är min starka sida? Jag vill ju så mycket och VILL blir bra NU! Men detta måste få läka i den tid det tar och det går inte att rusa på.

Jag kommer att få ta ett tillfälligt avbrott från jobbet. Är sjukskriven t o m 28/11 till en början och sedan får vi se vad som händer med rehabiliteringen. Även om det kliar i fingrarna att läsa jobbmail och även besvara dem så har jag bestämt mig för att inte göra det. Jag är sjukskriven och då måste jobbet vänta (även om jag vill ta tag i saker). Mina chefer har varit väldigt tydliga med att nu är jag sjuk och då ska jag inte jobba. Problemet är bara att jag KÄNNER mig ju inte sjuk. Jag har inte konstant ont (tack vare starka morfintabletter), jag är ganska så mobil - jag menar, jag tar mig ju dit jag vill, kan äta själv, röra armar och ben etc och jag MÅR ju bra förutom att jag har en dum korsett som skaver å jag inte kan ligga på sidan eller magen i sängen på nätterna....Så ledsen att jag inte svara på jobbmailen varken enkla el svåra frågor - någon annan får helt enkelt ta tag i det tills jag är tillbaka.

Träningen jag äntligen kommit igång med, både core och spinning får vänta. Vilket känns jättetrist eftersom jag älskar spinning och såg att de utökat spinningpassen i Aktiverum nu. Mitt mål med Tjejvasan 2011 får vänta till 2012. Jag kommer ju inte att vara ur korsetten förrän början på januari som det verkar nu och träna mindre än 2 månader till vasaloppet funkar ju inte. Realistiskt så lär jag väl inte vara tillbaka i sadeln förrän kanske runt maj....

Och slutligen har jag för min egen del tagit det smärtsamma beslutet att hoppa av pluggandet eller iaf göra ett avbrott i dem. Även om jag skulle kunna ligga i sängen och läsa kurslitteraturen så känns det inte realistiskt att lyssna på webföreläsningar, skriva 5 timmars tentor och skriva inlämningsuppgifter på datorn när jag ska ta det lugnt och rehabiliteras och inte kan/får sitta uppe för långa stunder åt gången. Rent krasst är ju att om jag orkar plugga så skulle jag väl mycket väl orka jobba oxå -el hur! Nackdelen med detta är att kurserna går endast en gång per år och jag tappar ett år i tid på min utbildning, men samtidigt så har jag ju redan fått en examen och jag har varit i kontakt m lärarna och får hoppa på kurserna på samma ställa nästa år som jag är på dem i år och det känns bra.

Så jag gör helt enkelt ett litet avbrott i livet samtidigt som jag ska ta en funderare på vad som kommer att vara viktigt för mig framöver och vad jag ska prioritera hädanefter. Det känns som om jag fått en andra chans i livet och den ska jag ta tillvara på :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar