söndag 3 oktober 2010

I väntans tider

Söndag. Resten av lördagen försvann i ett ändlöst pratande i mobiltelefonen. Det absolut svåraste samtalet var till min mor eftersom jag visste att hon skulle ta olyckan väldigt hårt och inte skulle kunna ta in att jag faktiskt, efter omständigheterna, mår riktigt bra.Jag är inte så orolig inför framtiden (än) utan är för tillfället så tacksam för att jag faktiskt har både huvud och lemmar i behåll å kan använda dem oxå.

Förutom min mor ringde jag min bror, syster, kattvakten, chefen, en pluggkamrat som jag har grupparbete med så att hon fick veta att jag inte skulle kunna vara anträffbar på ett tag å så vidare å så vidare. vid kl 21 var batteriet i mobilen slut men som tur var fick jag låna en laddare på sjukhuset. Sedan var jag ju även tvungen att uppdatera statusen på fejan oxå vilket fick mig att inse att det är nog dags att köpa en ny mobil. Det är inte världens nyaste om man säger så och det går knappt att surfa på den alls. Fejan är i stort sett enda sidan man kommer in på, Aftonbladet är hopplöst och försök att komma in på tidningen rídsport - omöjligt.

De morfintabletter jag fått har gjort mig illamående å jag klarar inte av att äta ngt annat än nyponsoppa och näringslösning för tillfället, jag som aldrig klarat av att få i mig nutrilettpåsar å liknande lever nu på detta istället.

Eftersom jag absolut inte kan röra mig då ryggen ska ligga helt stilla är det helt omöjligt att gå på toa och att använda bäckenet var ingen trevlig upplevelse. Försök själv att vända dig på sida i sängen när det känns som om ryggen gått av och sedan lägga dig ner igen och göra det du ska för att sedan göra om proceduren när bäckenet ska bort igen. Var tvungen att få smärtlindring minst 30min innan varje gång jag skulle använda bäckenet annars var det omöjligt att vända på mig i sängen - snacka om att man fick en uthållig blåsa... ;)

Det hände inte så mycket på sjukhuset på söndagen, väntade på att få besked efter magnetröntgen hur det verkligen står till m ryggen och den sker inte förrän på måndag. Blev en hel del morfintabletter under dagen.

Däremot var det otroligt trevligt att min bror skjutsade ner mamma 30mil t/r så att hon kunde se med egna ögon att jag är lika glad å positiv som vanligt och inte mådde speciellt dåligt över detta. Agge kom på besök och hade med sig en väska hemifrån med lite mer kläder. Även K kom förbi m en påse Marianne vilket jag uppskattade mycket. :D

Mobilen gick varm även denna dag å jag fick väldigt många trevliga kommentarer på Fejan som jag kommer att bära med mig längre framöver. Ringde en arbetskamrat och bad honom avboka min affärsresa till UK som jag skulle ha åkt iväg på på måndagen. Tråkigt att inte få träffa min arbetskamrater men det kommer fler tillfällen framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar