torsdag 28 oktober 2010

Trevligt lunchsällskap

Idag kom några arbetskamrater förbi på lunchen, vilket var jättekul! De hade köpt med sig en Ceasarsallad och det smakade jättegott. Det jag inte orkade äta på lunchen sparade jag till middag så nu är jag ganska så trött på Ceasarsallad  - iaf på Ceasardressingen ;)

Synd bara att tiden ska gå så fort, hade gärna fortsatt att prata hela eftermiddagen om det gått. När de åkt tillbaka till jobbet lade jag mig och vilade ett tag och sedan började jag fundera lite grann på vad vi pratat om. Jag fick lite inspiration efter att de varit här och vi pratat om olika typer av handarbete och om att lösa korsord och efter att de lämnat mig började jag därför frenetiskt att leta i skåp och lådor för att hitta mitt broderi som jag arbetat med de senaste 15(!) åren! Jag tänkte att nu är det nog dags att äntligen slutföra det och vad kan vara bättre än att slutföra det inför årets jul så jag äntligen kan få upp det på väggen? Får väl erkänna att de senaste 4-5åren har jag inte gjort ngt alls på broderiet utan jag har haft andra intressen som kommit emellan.


Den vänstra bilden visar hur långt jag kommit och den högra bilden visar hur broderiet ska se ut när den är klar.

Efter att ha lokaliserat broderiet tog jag tag i pappersarbetet och gjorde ordning nya underlaget till försäkringskassan samt letade fram alla kvitton till försäkringsbolaget och sedan tog jag rullatorn bort till Coop för att posta breven. Blev en liten härlig promenad på 600m t/r och därefter krashade jag på sängen och låg och slötittade på Top Model, Project Runway och slutligen Lyxfällan - tack gode G för eftermiddags-TV ;)



Blyge Lemon vågade inte visa sig på hela tiden mina arbetskamrater var här så här laddar jag upp en bild på de två "odjuren" i stället ;)

1 kommentar:

  1. Härlig läsning!! Det var trevligt idag, men som du säger - tiden springer iväg.

    Kul att du letade rätt på broderiet. Tror det kan vara bra tidsfördriv - även om man känner viss tantvarning när man håller på. :) Men jag erkänner att jag gillar handarbete - så det är bara att go for it!

    //Kristina

    SvaraRadera