måndag 1 november 2010

Fullspäckad helg

I helgen kom min svägerska ner och hälsade på vilket var jättekul. Min ena brorson har träffat en tjej i Stockholmsområdet och ville ner och hälsa på henne för första gången så då passade K att hälsa på mig istället vilket var jättekul! Av honom såg man knappt ngt under hela helgen men K och jag hade möjlighet att umgås istället.

Lördagen började lite lugnt men mitt på dagen promenerade jag iväg till ICA för att handla hem lite frukost och annat tills de skulle dyka upp, vid 17-tiden kom K och sedan satt vi och åt lösviktsgodis och chips och sedan åkta hon iväg till McD och jag fick nog äta den godaste McFeast jag ätit i hela mitt liv - jag som längtat efter McD ända sedan jag låg inlagd på Furuhöjden å nu fick jag äntligen en burgare. Oops, jag som sa att min aptit försvunnit - well nu har den hittat tillbaka igen. Vet inte om jag ska skratta el gråta åt det men jag får försöka vara försiktig med vad jag stoppar i mig framöver så att jag inte går upp som bara den framöver bara för att jag inte kan gå iväg och träna.

Lördagen var mest lugn i allafall för min del, men K tog fram dammsugaren innan hon knappt hunnit innanför dörren och tog ett tag i lägenheten med den, därefter "svullade" vi framför TV´n och sedan vid 21åkte hon iväg för att hämta upp brorsonen. När hon åkt gick jag och lade mig på sängen och sedan när de kommit tillbaka satt vi och snackade ett tag till innan det var dags att gå och lägga oss. Lördagen var första gången jag faktiskt satt i min soffa sedan jag kom hem, men det var lite ansträngt att sitta där och jag fick känningar i ryggen efteråt även fast vi pallat upp m både sittkudde och en massa ryggkuddar så jag får nog vänta med att sitta i soffan igen tills jag fått av mig korsetten.

Söndagen blev det riktiga elddopet, efter frukost skjutsade K iväg min brorson igen och sedan åkte hon och jag iväg för att först köpa kattmat och sedan åkte vi ner på stan för att shoppa promenadskor till K. Det var helt underbart att komma ut från lägenheten och göra en utflykt och känna sig som en "människa" igen. Jag hoppade över rullatorn och tog kryckorna istället eftersom jag tyckte rullatorn skulle ta för stor plats och mest vara ivägen när vi åkte ex rulltrappa men man kanske skulle ha tagit rullatorn istället så här i efterhand. Vi var in på både In & Finn, KappAhl, Lindex, Stadium, Intersport och slutligen Akademibokhandeln där jag köpte två böcker - ngt måste man ju sysselsätta sig med på dagarna. Efter detta var jag helt slut i ryggen och jag orkade knappt ta mig till Lunas Pizzeria där vi tog en varsin pizza innan vi åkte hem igen. Väl hemma tog jag en tablett och krashade på sängen, men jag hade inte ro att ligga där  när jag hade K här så jag låg inte och vilade så länge som jag egentligen hade behövt. Man vill ju inte vara oartig när man har besök även om hon sa att det var helt ok att vila när jag behövde.

Efter några koppar kaffe och mer svullande hjälpte K mig att färga håret, något jag tänkt göra samma helg som olyckan hände men den kom ju som sagt emellan och sedan har jag inte klarat av att göra det själv. Själva processen att få in färgen i håret är ju inga problem, det svåra är ju att skölja ur färgen efteråt när man inte kan böja på ryggen/huvudet. Så nu är jag äntligen snygg i håret igen och jag känner mig mycket fräschare och piggare. Tänk så mycket lite färg kan göra för humöret!

Nu är det lättare för alla att lägga in kommentarer på bloggen. Jag har öppnat upp så man inte behöver ha Google-konto el liknande för att kommentera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar