torsdag 11 november 2010

Skit i dubbelbemärkelse

Tog mig upp själv ur sängen i morse eftersom Hemtjänsten ringde och talade om att de var försenade och inte skulle komma förrän någon gång efter kl 08. Det fick mig faktiskt att fundera lite grann på vilka förbättringar som skett den senaste månaden, från att inte ens kunna få korsettens ryggplatta under ryggen från början till idag när jag ledigt tar på och av korsetten utan problem.

Anledningen till att Hemtjänsten kommer så tidigt som 07.30 är för att tidigare kunde jag inte gå upp på natten och gå på toaletten om jag behövde och det blev alldeles för långt att ligga till kanske 08.30 el 9 utan en enda chans att gå på toa innan. Idag när jag mår så pass ok som jag gör och kan klara mig mer själv så skulle de kunna komma senare, men samtidigt funderar jag ju på att försöka åtminstone börja jobba halvtid from 1/12 och då måste de ju komma innan jag åker till jobbet så det känns lite onödigt att ändra tiden för bara två veckor. Shit vad tiden går fort. Om 2½ veckor har jag varit sjukskriven i 2 månader(!) vart har tiden tagit vägen???

Lemon hade en liten "incident" på lådan i morse, ibland är det inte kul att ha katt. Det är inte det lättaste att städa upp efter en katt med magproblem när man själv inte kan röra sig som man vill. Eftersom han åkt på baken i halva lägenheten och det luktade skit minst sagt så var det bara att dels försöka komma på ett sätt att få tag på honom för att tvätta honom i baken (så han inte skitade ner mer) och sedan försöka sanera lägenheten efter honom. Med hjälp av min griptång kunde jag fånga upp hinken, ställa den i badkaret och fylla hinken m vatten därefter var det lätt att torka/moppa golvet och göra rent. Hinken står dock kvar i badkaret eftersom jag inte kan tömma ur vattnet utan det får hemtjänsten hjälpa mig med i morgon. Själva katten var en helt annan fråga - som tur var kom S förbi lägligt och fastän Lemon brukar vara så rädd för andra människor fick S ta upp honom och kunde bära in honom i badrummet så jag både kunde tvätta och klippa honom i baken. Så nu är både katt och lägenhet sanerade :)



Idag fick jag tillbaka de pengar jag betalat in för mycket till Södertälje sjukhus vilket känns bra.

Hemtjänsten informerade om att det var snorhalt ute i morse så nu har jag inte varit utanför dörren på 3 dgr pga snövädret som kom i förrgår. Som tur var har jag ju S som kan gå och handla åt mig, nackdelen är att när man ber någon annan att handla så glömmer man alltid bort att skriva ned något på inköpslistan så man måste be samma person handla dagen efter igen eller försöka ta sig iväg själv. En annan nackdel är oxå att ibland får man inte alltid precis det man vill ha - det är nära men inte riktigt "rätt". S vägrar exempelvis att köpa cola light till mig så de gånger jag ber om det så får jag alltid vanlig cola som jag inte vill ha....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar