torsdag 18 november 2010

Varför krångla till det?

Idag var det tvättdag och jag hade sorterat tvätten innan Hemtjänsten kom, det blev tre högar - en vit tvätt, en kulör tvätt och en 60 graders (sängkläder etc) döm om min förvåning när killen vägrar tvätta den ena tvätten eftersom de bara tvättar två(!) maskiner, ingen av de andra som tvättat har sagt ngt om det, det enda jag vet är att jag har rätt till 2 TIMMARS tvätt varannan vecka. I vår tvättstuga har vi 3 tvättmaskiner, en torktumlare och ett torkskåp - hur svårt är det att slänga in en till tvätt i den lediga maskinen? Nej, det gick inte alls. Iaf eftersom jag lyckats sortera tvätten själv samt lagt två av högarna i en tvättkasse med hjälp av min griptång bad jag honom lägga in den sista högen i en ny tvättkasse och sa att jag får väl be en granne om hjälp att tvätta den. Vi kommer ner i tvättstugan, jag visar hur maskinerna fungerar och säger att jag vill att all tvätt sedan ska hängas i torkskåpet eftersom jag vill att den tvätt (sängkläderna) ska torkas i torktumlaren när jag fått en granne att ta ner tvätten åt mig. Jag vet inte riktigt vad som hände, men till slut kom han väl på det horribla i att jag skulle be en granne om att tvätta en tvätt när han var där å tvättade de andra så han gick upp till lgh och hämtade den sista påsen och skulle slänga in den i en av maskinerna oxå, vilket jag blev väldigt glad för men - varför krångla till det från början? Är fortfarande lite irriterad på detta.

Upptäckte till min "fasa" att vågen börjar peka uppåt, så nu får jag nog börja tänka på vad jag äter igen. Jag som var så glad att jag lyckats gå ner i vikt under den här tiden, visserligen vet jag ju med mig att matlusten kommit tillbaka och jag har börjat "synda". Men så länge jag inte kan träna får jag nog försöka hålla igen.

Ovanstående stycke är väl inte helt kompatibelt med att jag spendera eftermiddagen på Taxinge slotts julmarknad och tog för mig väldigt väl av allt som bjöds - goda ostar, fudge, korv och andra godsaker. Det fanns hur mycket som helst att titta på och det var ett lyckokast att åka dit en torsdag isf på helgen, det var betydligt mindre folk att trängas med. Efter att ha gått omkring i Stallet, både i matbodarna och på övervåningen började ryggen protestera vilt och jag fick svårare och svårare att lyfta på höger ben, så till slut var jag tvungen att säga åt A att jag var tvungen att vila. Vi passade på att ta en fika i stallcaféet som smakade riktigt bra, jag tog en marängbakelse som smakade himmelskt med kaffe och Oxymorf(in) och efter en skön paus var jag "fit for fight" igen. Efter pausen gick vi upp till slottet och strosade runt i de olika rummen och hmmm brände en hel del pengar - men det var det verkligen värt! Jag köpte ett ursnyggt silverhalsband med tillhörande armband för en hel del pengar även om jag fick 10% rabatt på det, men som sagt - det var värt varenda krona och jag ser det som ett bestående minne från min olycka.


Jag köpte även en skitsnygg röd jacka som jag kommer att använda i stället för kavaj på jobbet. Den kommer att sitta ännu bättre när jag fått ta bort min ställning ;)

Kom hem kl 18.27 med andan i halsen, kl 18.30 var det nämligen dags för budgetmöte för brf:en hemma hos mig. S hade redan hunnit "efterlysa" mig så det var skönt att kunna säga att jag stod utanför dörren. Efter 1½ timme kunde vi konstatera att vi inte behöver höja avgifterna för nästa år vilket känns väldigt skönt. Verkar som om det arbete vi lagt ner under året börjar ge resultat nu.

Måste erkänna att det ska bli väldigt skönt att stupa i säng ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar