fredag 5 november 2010

Trevligt avbrott

Börjar nästan fundera på om Hemtjänsten vill bli av med mig som kund, i morse var tredje morgonen i rad då jag hade en man här. Eftersom två av dessa tre dagar har varit duschdagar så har det varit lite jobbigt men fått gå. Han som jag hade idag var väldigt diskret och höll sig hela tiden i bakgrunden tills jag ropade "hjälp" vilket var skönt, men ändå är det lite jobbigt. Man får försöka se det hela positivt att dels är det under en begränsad tid och dels hjälper det mig att komma över min aversion att visa mig naken...

Igår var en jobbig dag men väldigt mycket ont i ryggen, vet inte om det har att göra med att läkaren sagt att det är ok att börja med typ sjukgymnastik för både axlar och ben och jag har börjat köra mina gamla styrkeövningar för benen "tåhävningar, "benböj" och "stå på ett ben" och om det sliter på ryggen. Mina knän har börjat balla ut helt efter en månad utan någon som helst träning och jag har knappt lyckats resa mig från en stol utan att knäna skriker och bara på två dgr m stå på ett ben och benböj har gjort att knäna börjar reka till sig igen så jag vill helst inte sluta med övningarna. Jag var så glad när jag fick en remiss till sjukgymnastik för min axel och ringde igår för att boka tid hos sjukgymnasten, blev grymt besviken när det är över en månads väntetid och jag fick tid först 7 december. Jag som hade velat sätta igång redan nu!

Hmmm, det är något som jag trodde jag hade börjat jobba bort nu men min otålighet finns visst fortfarande kvar. Jag vill att allting ska hända NU!! Det är frustrerande att bara gå hemma och inte göra ngt, jag vill jobba, sy kläder, rida, träna. Jag är trött på böcker, DVD-filmer och Top Model! Btw - för er som inte visste det så var det Jaslene som vann säsong 98 typ....

Tvättstugebesöket m hemtjänsten gick väldigt bra så nu har jag rena kläder igen :)
Efter tvättstugan tog jag en promenad m rullatorn för att dels posta ett brev, panta burkar och slutligen handla lite inför helgen. Kom på den otroligt smarta idén att ta ett snöre och binda fast påsen i handtaget på rullatorn så att den inte skulle tippa över, vilket är lätt hänt när man kör ner i ett gupp och påsen är lite ostadig.

Hade ett riktigt trevlig avbrott igår när C och hennes dotter kom och hämtade mig på kvällen och vi åkte till Crazy Town och käkade. Var jättekul att komma ut men på slutet var jag inte så positiv längre å började känna mig lite smått irriterad, helt på grund av ryggvärken. Det kändes nästan som om ryggen var på väg att gå av och när maten inte var en sådan höjdare heller så ville jag bara därifrån. Efter efterrätten (som smakade bäst av det vi tog) skjutsade C först hem dottern och sedan åkte hon och jag hem till mig där jag  tog mina tabletter och sedan låg och vilade på sängen i en halvtimme medan tabletterna fick verka. Därefter hjälpte hon mig med något som jag inte alls har kunnat göra under den här tiden, raka benen och klippa och måla tånaglarna. Själv har jag lite fotfobi så jag vet inte om jag skulle kunna hjälpa någon med samma sak men vad härligt det var att få det gjort! Stort tack för hjälpen C!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar