måndag 1 november 2010

Lugn måndag

Idag har jag bara tagit det lugnt och mest legat i sängen och läst boken "eat, pray, love", vilken jag kan rekommendera. Den är faktiskt riktigt bra även om den egentligen inte är min typ av bok. Om ni inte gillar att läsa kan ni se filmen m Julia Roberts i huvudrollen istället.

Hemtjänsten hade glömt mina nycklar i morse, så runt 07.30 ringde de och sa att de inte kunde komma in och skulle komma tillbaka senare. Det slutade med att jag fick krångla på mig korsetten för att gå och öppna dörren åt dem så idag har jag tagit på/av korsetten 3 ggr. Efter den lite uttröttande helgen så lyckades jag faktiskt sova hela natten i natt och vaknade när Hemtjänsten ringde så jag hann inte ta mina tabletter innan det var dags att stiga upp och det kändes i ryggen i morse. Jag tänkte jag skulle göra ett litet "experiment" och vara utan tabletter idag för att se om jag verkligen behöver tabletterna eller inte, eller om de fungerar som en typ av tröstfilt och jag egentligen inte behöver dem. Well, efter duschningen och sedan frukost kan jag konstatera att jag måste ha dem. Efter att jag käkat trodde jag nästan att ryggen skulle gå av så det var bara att ta tabletterna och sedan gå och lägga sig igen.

Min dator håller på att krascha genom att konstant hänga sig och få blåskärm och diverse olika felmeddelanden så idag tänkte jag passa på att kopiera över alla dokument och bilder till min externa hårddisk så jag kan lämna in datorn för felsökning å lagning. Jag fick hålla på i över en timme innan jag kom in i datorn och under tiden hann den hänga sig tre ggr och jag var tvungen att köra en startup recovery till slut innan jag äntligen fick igång den. Men nu är iaf allt kopierat som jag vill behålla och slutligen kom jag ut på nätet oxå. MEN jag glömde ju att ringa databutiken så det får jag göra en annan dag. I morgon är det dags för röntgen igen och sedan dröjer det till slutet på november till nästa röntgen. Måste be läkaren om mer tabletter i morgon för nu räcker de bara två-tre dgr till, hade hoppats att jag skulle slippa men det är helt enkelt för tidigt ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar