tisdag 16 november 2010

Spelberoende

En vecka med bara karlar från Hemtjänsten - nu börjar jag faktiskt undra på allvar om de försöker bli av med mig ;) Well, jag vet att de bara gör sitt jobb men nog känner jag mig mycket bekvämare med kvinnor vid duschningen än med karlar. Idag var det städdag och han skötte det galant så är det rent och snyggt hemma hos mig igen. Man får väl säga att det är en av fördelarna med hemtjänsten och en tjänst jag gärna skulle behålla även efter att jag blivit frisk igen ;)

Det har mest varit lugnt här under helgen, jag och grannen M var iväg till Ica Maxi och storhandlade i lördags och det var skönt att komma ut lite och se något annat än bara Jätten. När man åker till en stormarknad och handlar så ser man verkligen hur "handikappad" man är när man inte kan böja på ryggen. Kundvagnarna är djupa, frysdiskarna är djupa, kyldiskarna är låga osv osv. Det finns inte en chans att man klarar av att handla utan hjälp eller utan att be någon hjälpa till i stort sett i hela varuhuset och slutligen måste man ha hjälp för att plocka upp varorna ur kundvagnen för att kunna betala oxå, för ni tror väl inte att jag är så modern att jag har skaffat "shop express"? Nä, just det.

Agge var hit och käkade lunch igår, hade köpt med sig thai-mat från thairestaurangen i Veda, det smakade otroligt gott och var kul att ses igen. Vi har inte träffats sedan jag låg inne på Furuhöjden och det var ju ett tag sedan.

Var iväg och käkade lunch på Kolgrillen med några kolleger idag, det var jättetrevligt men fick mig verkligen att längta tillbaka till jobbet nu. Jag vill jobba! I morgon är det dags för magnetröntgen av min axel och nästa vecka är det dags för ny ryggröntgen och återträff med läkaren och förhoppningsvis får jag grönt ljus till att börja arbeta halvtid from 1 december - håll tummarna! Nu är jag så less på att bara gå hemma och inte göra ett skvatt. Visst är det väl kul att läsa böcker å kika på tv men inte HELA TIDEN. Nu har jag fått Sex and the city boxen så nu blir det DVD-maraton ett tag framöver.

Annars så går det framåt här, har slutat helt med värkmedicinen men känner av ryggen ibland, men det brukar funka med att jag går och lägger mig och vilar ett tag så ger värken med sig. Jag kan även sitta uppe längre stunder nu än tidigare och har helt slutat med kryckorna hemma, dock tar jag dem om jag ska iväg någonstans och känner att jag inte kan "släpa med mig" rullatorn. Funderade ett tag på om jag skulle börja med kryckorna när jag går till Jätten å handlar men då får jag ju inte med mig matvarorna hem så jag får nog fortsätta m rullatorn på mina promenader och när jag handlar själv.

Har svurit väldigt mycket över en av mina polare som tipsade mig om Mahjong - nu är jag fast i Mahjong träsket och kan inte sluta. VÄLDIGT vanebildande är det.


Förresten så går det riktigt bra m dejtandet ;)

2 kommentarer:

  1. Skoj med dejtandet!

    Det där verkar vara ett annat mahjong än det jag är beroende av. Det finns ett på facebook också... :)

    //Kricko

    SvaraRadera
  2. Tack Kricko. Jag har fått en inbjudan av en kompis till det på FB, men den här versionen har jag installerad på min dator.

    SvaraRadera