onsdag 17 november 2010

Halvtid

Idag har det gått halva tiden som jag ska ha  korsetten på mig. Jag har gått med korsetten i 6veckor nu och ska gå totalt 12 veckor och jag är redan less på att inte kunna röra mig som jag vill. Tog en lite "längre" promenad m rullatorn idag och fick genast ont i höfterna men det är bara att knalla på - om jag tänker börja jobba när jag tänker så måste jag kunna gå betydligt mer än vad jag gör hemma om dagarna.

Hemtjänsten hade glömt nyckeln idag igen så jag var tvungen att masa mig upp ur sängen och öppna dörren åt henne (jippi - inte en karl på duschdag iaf), det var samma person som även glömde nyckeln förra gången, undrar vad det kan bero på?
Vaknade två ggr i natt för att jag försökte rulla över och sova på höger sida, vet inte vad som gjorde mig mest rädd - att jag omedvetet försökte lägga mig på sidan eller det faktum att jag inte klarade av att rulla över, jag har helt enkelt tappat tekniken hur man gör för att lägga sig på sidan *tragiskt*, men samtidigt får man väl se det positiva i det, jag får ju inte ligga på sidan ännu för läkaren så det är ju bra att jag inte kommer över och kan ligga på den då.

Fick glatt besked i postfacket idag - har fått min första utbetalning beviljad från försäkringsbolaget så nu kan jag betala Hemtjänsträkningen när den kommer den här månaden ;). Jag fick inte ersättn för tv på rummet på Furuhöjden men det hade jag inte räknat med heller, men däremot de andra anspråken jag hade gick igenom. Får väl skicka in en ny "bibba" med papper till försäkringsbolaget när månadens räkningar är betalda, redan nu har jag räkningar för både färdtjänst och annat smått och gått liggande.

Ytterligare några "roligheter" trillade ner i brevlådan idag, dels de cd-skivor som jag beställt från Ginza:
* Black Sabbath - Greatest Hits
* Kiss - Alive 1975-2000
* Bon Jovi - the Ultimate Collection
Så i morgon blir det till att rocka på :D
Samt mina vinster från Tradera, ett Pilgrimhalsband samt ett par örhängen :)

Ikväll var jag iväg på magnetröntgen av min axel, medan jag väntade på min tur så började jag studera axeln i spegeln i väntrummet och hmmm, den sitter inte riktigt där den ska och på samma höjd som den vänstra axeln så något är ju inte som det ska med den. Det är iaf tur att man inte har anlag för klaustrofobi för man ligger som en inlagd anjovis och kan inte röra sig över huvudtaget och "taket" är typ 10-20cm ovanför en och där ska man ligga medan det brusar och knäpper och viner, det är tur att man får hörlurar så man kan lyssna på radio under tiden för det tar mellan 25-35 min innan det är klart. Under själva magnetröntgen kände jag hur armen mer och mer domnade bort och det började rycka i axeln, vilken inte är så bra när man ska ligga helt stilla, så de sa till mig vid två tillfällen att jag var tvungen att ligga still för bilderna blev suddiga, men det var inte så lätt att få axeln att slappna av. Det var betydligt lättare att slappna av med hjälp av morfinet som jag hade förra gången ;)
Resultatet får jag veta nästa vecka när det är dags för återbesök hos läkaren och ny ryggröntgen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar