måndag 8 november 2010

Klipp och klistra

Agge kom med den goda nyheten att hon äntligen hittat en ny medryttare istället för mig och det känns jättebra. Nu behöver jag inte ha dåligt samvete längre att jag inte kan hjälpa henne m Sandrev och hon har någon hon kan rida ut med när hon ska rida Hermi. Den nya medryttaren kommer att rida 2dgr/vecka vilket kommer att vara väldigt bra avlastning för henne. Jag trodde jag skulle sakna ridningen mer än vad jag gör, men eftersom jag vet hur jobbig vintrarna brukar vara med ingen paddock el stubbåker man kan rida på, mörkerridning m pannlampa och kyla, så känns det ganska bra att slippa den här perioden på året. Jag kommer att försöka vara tillbaka i sadeln till våren istället.


Jag och Sandrev


Hagkompisarna
 Det har varit en lugn helg, har mest legat och läst mina böcker och har varit iväg och handlat lite. Fick skjuts av S till ICA Maxi igår vilket var kanon, då kunde jag både besöka apoteket och handla lite matvaror samtidigt. Jag fick även åka i min egen bil för första gången sedan olyckan även om det var på passagerarsätet men det kändes skönt iaf. Jag fick även bekräftelse på att både motorvärmare och kupévärmaren fungerade vilket var bra. S kommer även att byta till vinterdäck här i veckan. Hörde att det ska snöa i morgon så jag hoppas att han hinner fixa det innan.

Det broderi som jag pratade om för två veckor sedan har jag fortfarande inte börjat på *suck* jag vet inte vad jag gör på dagarna, men tiden går väldigt fort ändå. Igår började jag sortera min receptsamling och klippa och klistra in recept i mina pärmar. Har haft en massa recept liggandes i lådorna i köket i "flera år" nu och det känns skönt att ha kommit igång att sortera och slänga en gång för alla. Det blir ju lätt att det är de gamla vanliga recepten man använder varje gång och de ligger överst i högen, men nu kanske jag kan få lite inspiration att hitta på något annat oxå. Naturligtvis har jag börjat sortera efterrätter/bakverk först ;)

Två nätter i rad har jag vaknat runt 5-snåret med skitont i vänster höft/ländrygg vilket gjort att jag varit tvungen att ta lite fler tabletter igen, brukar somna om efter en timme och sedan kommer Hemtjänsten vid 07.30-07.50 och då har jag oxå ont men det brukar släppa efter att jag käkat frukost. Idag när det var duschning på schemat fick jag knappt benen över badkarskanten å kunde inte luta mig bakåt på sittbrädan heller för då högg det til. Vet inte vad det beror på för jag tycker inte att jag har gjort något särskilt, men jag försöker ta det lugnt iaf. Visserligen var jag ute och åkte med bilen igår men jag hade ju ont dagen innan oxå så det kan ju inte vara det det beror på.

Btw så har jag börjat nätdejta igen - ngt ska man väl roa sig med på dagarna? ;)

1 kommentar:

  1. Jösses, vad du ligger i!! Hoppas din värk blir bättre! Fantastiska vänner du har som fixar hår, ben & naglar, sedan är det bara att ge sig ut irl :) Kram på dig! Anneli

    SvaraRadera