onsdag 3 november 2010

Bokmal + resefunderingar

Inte nog med att det spöregnade i morse, när det väl blev uppehåll så blåste det så mycket så träden här utanför nästan lade sig vågräta i vinden. Vädret inbjöd inte till någon promenad precis utan idag har jag bara myst i sängen med katterna å en bra bok. Läste ut "Eat, Pray, Love" idag och ni som fortfarande inte läst den - gör det! Just nu har jag påbörjat en bok av Anna Jansson "främmande fågel" som gick på TV i somras. Jag såg den inte själv eftersom jag inte står ut med svenska filmer men boken är riktigt bra. Har tidigare läst hennes debutroman "Stum sitter guden" som jag gillade. Har gått igenom mina bokhögar idag och upptäckte att de är på upphällningen så jag passade på att besöka Adlibris webshop och beställa lite fler böcker, bland annat några fler Anna Jansson, en Åsa Larsson och sedan några Margit Sandemo böcker oxå. Jag gillar verkligen Margit Sandemo och vet inte hur många ggr jag läst Sagan om Isfolket å även om jag ibland tycker att böckerna är ganska så enkla och banala så gillar jag henne iaf.

Runt 13-snåret somnade jag (med en bok i handen) och vaknade i tid för Top Model kl 15.

Duschning stod på schemat idag och det var samma kille som var här första gången och duschade mig som var här den här gången. Det gick bra å kändes inte riktigt lika konstigt den här gången. Vet inte om jag börjar känna mig lite blasé och börjar bli van vid det här nu. I morgon är det dags för tvättdag, undrar vem som kommer då.

Loke passade på att spy på hallmattan idag efter att hemtjänsten varit här så jag var tvungen att ringa S som fick hjälpa mig plocka upp efter honom. Känns otroligt frustrerande att jag inte kan göra sådant själv utan behöver hjälp till precis allt.

Hade en trevlig överraskning i postlådan när jag kom ner till postboxarna idag, min topp som jag vann på Tradera i söndags hade redan kommit och den motsvarade verkligen förväntningarna. Dock får jag väl vänta med att använda den tills jag fått av mig korsetten eftersom den är liite tight. Betalade 99kr för toppen som är av märket STOCKH LM

Not till mig själv: köp inga nya kläder förrän du tagit av korsetten for good. Det är alldeles för jobbigt att ta av korsetten, krånga av kläderna, krångla på nya kläderna, ta på korsetten, gå upp å kika i spegeln å sedan göra om proceduren när jag provat färdigt.

Har redan börjat fundera på hur jag ska ta mig hem till föräldrarna över jul. Jag kan ju inte köra bil så länge jag har korsetten så det alternativet är uteslutet. Långfärdsbuss känns inte så aktuellt heller, tror det blir för jobbigt att sitta ner m korsetten när det är trångt på bussen helt enkelt. Har kollat på tågen och som vanligt går det inga direkttåg utan det är 1-3 byten som gäller. Sedan är man inte garanterad sittplats mellan Bollnäs-Gävle alt Uppsala-Stälje beroende på vilken avgång man tar och med det tryck som är under julen så kommer det garanterat vara fullsmockat på tågen och slutligen så har jag typ 6min att byta tåg i Gävle och att klara av det bytet m kryckor, korsett å packning känns inte helt realistiskt eftersom jag vis av erfarenheten så har SJ ALDRIG lyckats komma fram i tid...

Vet inte om det var tankeöverföring m när S var här å torkade kattspyor frågade han faktiskt hur jag tänkt ta mig upp och jag förklarade mina tankar vilket slutade med att han föreslog att han skulle köra mig i min bil t/r under julen. Vilken underbar människa!!! Skulle vara helt underbart faktiskt men kan man verkligen utnyttja någon på det sättet?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar