tisdag 2 november 2010

4e gången gillt

Då har man varit tillbaka på sjukhuset för ny röntgen och nytt läkarbesök. Idag verkar det ha varit en väldigt lugn dag på sjukhuset och jag kom in till röntgen 20min tidigare än planerat och över en timme tidigare till läkaren vilket gjorde att jag var hemma redan 13.30 isf för 14.30 som jag trott från början.
Det var lite kul att en av röntgensköterskorna som tog plåtarna idag faktiskt var en av dem som tog emot mig på akuten för en månad sedan och hon fick se vilken otrolig skillnad det är idag mot den skrikande personen som kom in då. Röntgenplåtarna såg väldigt bra ut och läkaren var väldigt positiv till utvecklingen, nu dröjer det en månad till jag ska tillbaka och röntgas igen vilket känns ganska så skönt.

När jag var hos läkaren passade jag på att ta upp min högra arm som jag har haft problem med på nätterna de två senaste veckorna. Jag har vaknat mitt i natten i stort sett varje natt av att armen varit helt avdomnad och värk så inihvete och jag har fått lega och massera och vrida/vända på armen för att domningen skulle ge med sig. Efter att ha hittat mina väldigt ömma punkter i axeln fick jag testa att föra armen utåt och framåt vilket fungerade utan problem men när jag fick lägga armen på ryggen och skulle föra den bakåt så tog det stopp. Hela armen vibrerade av ansträngningen men den flyttade inte på sig medan vänster arm var inga problem att röra. Så nu har jag fått en remiss till sjukgymnasten så jag kan börja sjukträna armarna fastän jag har korsetten och jag har fått grönt ljus att börja träna benen oxå även om jag inte kan göra alla övningar (typ liggande bänkpress) däremot kan jag köra stabilitetsövningarna jag tidigare fått för mitt knä och det känns kanonbra eftersom knäna har börjat balla ur efter en månad utan träning. Bara det att resa sig från en stol känns i knäna nu och att böja på benen för att försöka ta fram ngt ur en låda eller ur ett skåp ska vi inte tala om - ajajaj.

I morse var den en ny person från hemtjänsten här (igen) men hon var väldigt trevlig så det gick bra. Hon kom tillbaka vid 09.30 å städade hela lägenheten oxå och hon gjorde ett kanonjobb och hann med både att damma, dammsuga, torka golven och städa badrummet till kl 11.00 när det var dags för mig att åka in till röntgen. Nu är hela lägenheten skinande ren och det luktar så fräscht här :)

Sista dagarna har dragit med sig lite fler kvitton och intyg så snälla M var här och hämtade upp dem för kopiering så jag kan skicka in alla papper till försäkringsbolaget - det har blivit en nätt liten hög och den blir ju inte mindre av att hemtjänstavgiften snart ska betalas oxå. Det kostar lite pengar att ha Hemtjänsten men jag har räknat ut att den kostar mindre än 100kr/timme för mig och det är det faktiskt värt att få den här hjälpen (sedan får jag ju tillbaka pengarna från försäkringsbolaget oxå även om jag måste ligga ute med dem först). Ska bli lite intressant vad ersättningen för "sveda och värk" kommer att bli efter den här pärsen. Har funderat på om jag ska gadda mig som ett "minne" av den här händelsen, men min dröm har ju alltid varit att åka till Miami Ink och tatuera mig å dit tror jag inte pengarna räcker.....

Bilden kommer från http://tattoosexyart.blogspot.com/2008_10_01_archive.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar