söndag 12 december 2010

Stolproblem

Ytterligare en ny person från Hemtjänsten idag, totalt har 16personer och 1 praktikant besökt mig under dessa två månader, det blir igenomsnitt fyra dgr/person fastän jag vet att flera stycken har varit här betydligt fler gånger. Jag börjar iaf äntligen se ett slut på detta med både korsett och Hemtjänst. I torsdags sade jag nämligen upp Hemtjänsten from 20/12 och det känns helt underbart! Tänk att kunna duscha själv, städa själv, mata katterna igen, gå upp ur sängen när jag vill (well det kan jag ju numera oxå men ändå), tvätta när jag vill, hur jag vill samt hur många maskiner jag vill samt slippa stressa på morgnarna eftersom man inte vet när och om de kommer och vem det är som kommer. Slippa ha välstädat varje dag (well så gott det går iaf) och slutligen slippa vara urtrevlig varje morgon. Eller slippa helger som denna, i lördags skulle de komma 8.30 men inte förrän e 10.15 dök personen upp och i morse ringde de kl 08(!) för att säga att de inte kommer förrän efter 10.00 vilken jäkla tur att personalfesten var i fredags å inte igår för annars hade jag inte blivit glad att bli väckt av mobilen kl 08...

Nu låter det säkert som jag är jättegnällig och jätteirriterad MEN jag är OTROLIGT glad och tacksam för den här hjälpen som jag fått under den här tiden. Utan Hemtjänsten har jag ingen aning om hur jag skulle ha klarat mig dessa två månader. Man får se det som ett friskhetstecken att man orkar klaga på småsaker ;)

Som sagt ovan så var jag på personalfest i fredags och hade så otroligt skoj! Försökte på slutet att även svänga mina "lurviga" men det var helt klart överkurs så runt kl 00 packade jag ihop och åkte hem, jättenöjd efter kvällen. Mitt "bord" vann karaoken mycket tack vare de låtar som vi sjöng (läs skrålade): Växeln Hallå, Sånt är livet och slutligen eftersom vi inte kom på någon bättre och en kille tjatat om den hela kvällen - Stad i ljus.. Jag är väldigt tacksam för mina Singstars-skivor hemma som gjort att jag faktiskt sjungit dem alla tidigare ;)

Lördagen var helt klart dagen efter kvällen före och jag låg mest och läste och tittade på TV i sängen.

Mina köksstolar har helt klart sjungit på sista versen de sista åren, jag har "ärvt" dem efter morfar och de är väl tillverkade i tidernas begynnelse el iaf någon gång på 50-60 talet och de senaste åren har de sett allt mer skamfilade ut och nu har de även börjat lossna i limningen så man får trycka ihop dem lite då och då så att de inte ska falla isär. Har testat att sitta på dem nu och kan krasst konstatera att de inte fungerar för min rygg att sitta på dem längre och att de helt enkelt måste bytas ut. Har scannat nätet efter lite olika stolar men idag åkte jag iväg till Bernhardssons i Strängnäs tillsammans med E och provsatt och hittade stolarna med stort S. Åhh vad sköna de var att sitta på och inte alls så dyra heller. Jag behöver 4 stolar och att köpa fyra stolar kostade 4 * 860kr eller så kunde man köpa 6st för ett paketpris a 3500 så vad tror ni att jag tog? ;)

Btw - ingen som har vägarna förbi här hemma å kan hjälpa mig att montera dem? *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar